Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα που διοργάνωσαν η ΣΕΚ και η ΠΕΟ τη Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2025, με θέμα τον ρόλο και τη σημασία των Υποστηρικτικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Μάρκου Δράκου» στο οίκημα της ΣΕΚ στον Στρόβολο, συγκεντρώνοντας εκπαιδευτικούς, ακαδημαϊκούς, κοινωνικούς εταίρους και εκπροσώπους της Πολιτείας.
Στην ημερίδα αναδείχθηκε η καθοριστική συμβολή αυτών των προγραμμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη διά βίου μάθηση, ενώ παράλληλα κατατέθηκαν προτάσεις για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό τους.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΣΕΚ, Ανδρέας Μάτσας, συνεχάρη τους καθηγητές των Υποστηρικτικών Προγραμμάτων, οι οποίοι, όπως είπε, σε συνεννόηση και συνεργασία με το συνδικαλιστικό κίνημα, έχουν πετύχει την υλοποίηση τεσσάρων βασικών διεκδικήσεων: την αναγνώριση του ρόλου των Υποστηρικτικών Προγραμμάτων, την ανατροπή της αγοράς υπηρεσιών, την κατοχύρωση και διασφάλιση των θέσεων εργασίας και την καταρράκωση του λαϊκισμού και του κίτρινου συνδικαλισμού.
Απευθυνόμενος προς την Υπουργό Παιδείας, ο κ. Μάτσας ζήτησε ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση των Υποστηρικτικών Προγραμμάτων μέσα από ένα πιο στοχευμένο και συγκροτημένο σχεδιασμό. Παράλληλα, τόνισε ότι πρέπει να αποφευχθεί η καλλιέργεια ψευδαισθήσεων και η επιβράβευση διεκδικήσεων που δεν τεκμηριώνονται ως ηθικές και δίκαιες για τους επηρεαζόμενους εκπαιδευτικούς. «Είναι σημαντικό να δώσουμε το στίγμα μιας συγκροτημένης, συνολικής, ουσιαστικής και σωστής πολιτικής», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «ο υπεύθυνος και τεκμηριωμένος συνδικαλισμός πρέπει να επικροτείται για το καλό της εκπαίδευσης, των μαθητών και των εκπαιδευτικών».

Η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Δρ. Αθηνά Μιχαηλίδου, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο για τα Υποστηρικτικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατάθεσης. Τόνισε ότι τα προγράμματα αυτά δημιούργησαν νέες συνθήκες σχολικής ζωής και διαδικασίες μάθησης, ενισχύοντας τη δημιουργική απασχόληση και την ενισχυτική διδασκαλία στις σχολικές μονάδες.
«Οι δραστηριότητες και οι ευκαιρίες που προσφέρουν τα Υποστηρικτικά Προγράμματα διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ολιστική ανάπτυξη των ατόμων, συμπληρώνοντας τη σχολική μάθηση με βασικές εμπειρίες και δεξιότητες ζωής», σημείωσε η Υπουργός, προσθέτοντας ότι τα προγράμματα αυτά καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, όπως ενισχυτική διδασκαλία, δημιουργική απασχόληση, αθλητισμό, τέχνες, μουσική, θέατρο, τεχνολογικά και περιβαλλοντικά θέματα.

Ο Γενικός Γραμματέας της ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ, Γιώργος Κωνσταντίνου, επεσήμανε ότι «η στήριξη και η ενίσχυση των Υποστηρικτικών Προγραμμάτων αποτελεί βασική προτεραιότητα, καθώς μέσα από αυτά διασφαλίζεται η ποιοτική παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών και η αναβάθμιση του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε αυτά». Υπογράμμισε, επίσης, ότι οι συλλογικές προσπάθειες που έγιναν τα τελευταία χρόνια έθεσαν γερές βάσεις για τη θεσμική κατοχύρωση και την περαιτέρω εξέλιξη των προγραμμάτων αυτών.
Στο κύριο μέρος της ημερίδας, παρουσιάστηκε το εύρος και η λειτουργία των 12 Υποστηρικτικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων μέσω οπτικοακουστικού υλικού, ακολουθούμενα από μια εποικοδομητική συζήτηση για τις υφιστάμενες προκλήσεις και τις προοπτικές εξέλιξής τους. Στο πλαίσιο αυτό, διατυπώθηκαν συγκεκριμένες εισηγήσεις που θα αποτελέσουν τη βάση για περαιτέρω διάλογο και παρεμβάσεις.
Η ημερίδα έκλεισε με τη δέσμευση όλων των συμμετεχόντων να συνεχιστεί η προσπάθεια για τη διαρκή βελτίωση των Υποστηρικτικών Εκπαιδευτικών Δομών, ώστε να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας.
