Η Κωνσταντίνα Κυπριανού σπάει τα στερεότυπα

Η Κωνσταντίνα Κυπριανού σπάει τα στερεότυπα

Σε έναν κλάδο που για χρόνια θεωρείτο ανδροκρατούμενος, η Κωνσταντίνα Κυπριανού αποτελεί φωτεινό παράδειγμα δυναμισμού και ανθεκτικότητας.
Με 28 χρόνια εμπειρίας πίσω από το τιμόνι ενός λεωφορείου, αποδεικνύει καθημερινά πως το φύλο δεν καθορίζει την ικανότητα ή την επιτυχία σε οποιοδήποτε επάγγελμα.
Η πορεία της Κωνσταντίνας, γεμάτη προκλήσεις και επιτυχίες, αναδεικνύει τη σημασία της ισότητας στον χώρο εργασίας και τη δύναμη που μπορεί να έχει η θέληση μιας γυναίκας να διαπρέψει.
Μέσα από τη συνέντευξή της, μας μιλά για τα πρώτα βήματα στο επάγγελμα, τις αλλαγές που έχει δει στον κλάδο, τον καθοριστικό ρόλο της συντεχνίας της ΣΕΚ στην εργασιακή της καθημερινότητα, καθώς και για τις προκλήσεις αλλά και τα πλεονεκτήματα του επαγγέλματος.
Η εμπειρία και οι απόψεις της αποτελούν έμπνευση για κάθε γυναίκα που σκέφτεται να ακολουθήσει μια αντίστοιχη καριέρα.

Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το επάγγελμα της οδηγού λεωφορείου;
Είμαι στο επάγγελμα εδώ και περίπου 28 χρόνια. Με παρότρυνε μια φίλη μου που ήταν επίσης οδηγός λεωφορείου να ακολουθήσω αυτή την καριέρα. Τη θαύμαζα πολύ για αυτό που έκανε, κι έτσι, ακολούθησα το παράδειγμα της.

Έχετε αντιμετωπίσει προκλήσεις ή στερεότυπα λόγω του φύλου σας στον χώρο εργασίας;
Πριν από περίπου 15 χρόνια, υπήρχαν τέτοια θέματα, επειδή δεν ήταν συνηθισμένο να βλέπει
κανείς γυναίκες πίσω από το τιμόνι ενός λεωφορείου. Με την πάροδο του χρόνου, όμως, τα
πράγματα άλλαξαν. Σήμερα, όταν κάποιος βλέπει μια γυναίκα οδηγό λεωφορείου, τη θαυμάζει για
τη δυναμικότητά της, καθώς δεν είναι εύκολο να οδηγείς λεωφορείο.


Η εταιρεία στην οποία εργάζεστε, σας αντιμετωπίζει διαφορετικά από τους υπόλοιπους συναδέλφους σας λόγω του φύλου σας;

Όχι. Πλέον όλα είναι ίσα στη δουλειά, τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες. Ό,τι δρομολόγια κάνουν οι άνδρες, τα κάνουν και οι γυναίκες. Δεν υπάρχει καμία διάκριση.

Ποια πιστεύετε πως είναι η συμβολή της συντεχνίας σας, της ΣΕΚ, στους όρους εργοδότησής σας και στην καθημερινότητά σας;
Η συντεχνία μας βοηθάει πάρα πολύ. Ο συντεχνιακός μας έρχεται τακτικά και μας βλέπει. Συζητάμε μαζί του τα προβλήματα που μπορεί να έχουμε, και εκείνος, βρίσκει τις λύσεις. Επίσης, προσπαθούμε να έχουμε καλή επικοινωνία με την εργοδοτική πλευρά.

Τι θα λέγατε σε μια γυναίκα που σκέφτεται να ακολουθήσει μια παρόμοια καριέρα αλλά διστάζει;
Θα τη συμβούλευα να το πράξει, εάν της αρέσει πραγματικά να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Είναι ένα ωραίο επάγγελμα, και ο μισθός είναι αξιοπρεπής. Το μόνο αρνητικό είναι το απαιτητικό
ωράριο, που είναι δύσκολο, ειδικά για μια νεαρή κοπέλα που μπορεί να έχει μικρά παιδιά.

Θεωρείτε πως έχουν επιτευχθεί οι στόχοι του Park & Ride; Έχει βελτιώσει την καθημερινότητα των οδηγών και των επιβατών;
Νομίζω πως οι στόχοι επιτεύχθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Καθημερινά μεταφέρουμε γύρω
στους 700 επιβάτες, οι οποίοι είναι πολύ ευχαριστημένοι με την υπηρεσία. Περίπου 280 με 300
αυτοκίνητα δεν εισέρχονται στην κίνηση της Λευκωσίας το πρωί, χάρη σε αυτή την υπηρεσία.
Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για τη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος.